Tirsdag 28.3.00 : New York

Inne i Empire
Vi fortsetter å stå opp tidlig. Ferdig dusjet kl. 07:30. Det var meningen å spise frokost på stamstedet, døpt om til 'gutta, guttas restaurant', men for å være ute i god tid dro vi istedet rett opp til Empire State Building og spiste på McDonalds rett i nærheten.

Etter å ha spist var det å begi seg inn i Empire State Building. Nå var det ikke på langt nær så stor kø som på lørdag, så vi kom raskt opp til 80 etasje. Upåklagelig utsikt over hele Manhattan og omegn. Det var også mulig å komme opp til etasje 102, noe vi selvfølgelig gjorde. På vei ned og ut tok vi med oss filmen New York Skyride, en skikkelig 'ridetur' gjennom New Yorks gater. Kan ikke skjønne at det er nødvendig å bygge berg og dalebaner når du kan få samme opplevelsen på kino. Empire State Building er absolutt verdt et besøk, men har du mulighet så legg besøket utenom lørdag og søndag.

John Lennon, minnesmerke
Spiste en lettere lunch, før vi dro opp til Rose Center for Earth and Space, eller American Museum of  Natural History. Mye interessant å se, men også litt slitsomt. På vei hjemover dro vi innom Central Park for å se minnesmerket over John Lennon, Strawberry Fields Forever med Imagine inngravert i mosaikk. For oss musikk elskere er dette et 'must'. Tok buss og undergrunn tilbake til hotellet.

Times Square

Ultimate Kula Shaker
På kvelden dro vi ned til Times Square for å spise og se på livet. Reklamer i alle størrelser og farger er et imponerende syn, mens Dallas BBQ vel kan sies å være BBQ restaurantenes svar på McDonalds. Tok taxi tilbake til Greenwich Village. Arve sliter med forkjølelse, så han dro opp på hotellet sammen med litt Cola og vann. Vi andre tre endte opp på musikk klubben Groove, Waverly Place, Greenwich Village. Her spiller gruppa NED (Not Exactely Describable). Nok en uforglemmelig aften med levende musikk, og vi treffer også den ultimate Kula Shaker uten at han vet om det selv.  Utrolig hva vi gutta har rukket å få med oss i løpet av en dag.

Bildegalleri :

Oddik inne i Empire.
Foto Jan Møyland ©
Jan på toppen av Empire.
Foto Oddik ©
Lower Manhattan.

Chrysler bygningen.

Central Park, Jon, Arve og Jan.